Värkar


har nu haft regelbundna värkar i ett dygn. Det började ett inatt. Har inte vart en lugn stund sen dess.
Visste ju liksom inte hur det skulle kännas men tyckte absolut att detta kändes som det beskrivits i alla böcker och som alla andra beskriver. Som väldigt kraftig mensvärk, med en topp som gör bajj ont men som sedan tonar av. I början var det ca 10 min emellan. Sedan vid 4 väckte jag Mattias, då kunde jag int utstå smärtan själv.

Vi gick båda upp till vardagsrummet. Jag kom på att de va lättare att stå upp under värkarna, försökte andas. Det kom allt tätare och tätare och jag tänkte att shiit jag ska verkligen föda barn idag. Det här MÅSTE vara på riktigt.
tog ett varmt bad...lite lindrigare men värkarna kom allt tätare. Det kändes som ett bowlingklot mellan benen som bara ville ut. Ringe till mamma o hon tyckte ju absolut att vi skulle åka in.

Mattias ringer in för jag får värkar typ hela tiden. Dom säger att vi kan komma in för kontroll om vi vill.
Det gör vi, ska bara äta frukost först, tänker att fan hur ska jag orka detta? inte sovit en blund. Vart vaken HELA natten. Klockan e typ 8 när vi åker in.


Kommer till Mölndal, får ctg och värkarna stannar av helt typ. tre,fyra ynka värkar när jag ligger där den halvtimman och drn första barnmorksan typ avfärdar mig direkt, jaja serru, de e bara lite förvärkar.
VAAAA? regelbundet i 7-8 timmar kan ju fan INTE va förvärkar. Jag måste stå upp och döö och krossa nån del av Mattias under varje värk! 
Får en annan barnmorska sen som kommer o undersöker mig, Har fan inte öppnat mig mer än ett finger men hon sa att det är på G iallafall men att vi ska åka hem o sova. SOVA? med desa värkarna? Är hon dum eller?

Fick två citadon o åkte hem.
Kunde faktiskt sova. Thank god! Nu är jag utvilad och redo igen. Har fortfarande värkar och tabletterna har nog slutat värka. Men nu har det fan hållt på i 12 timmar. tyvärr blir jag nog en sån långdragen jävel. 


hoppas hoppas att det sätter igång på allvar snart.

Håll tummarna!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Usch din stackare!! Hade d liknande ett par dagar innan Lukas föddes, o fick åka hem för att när ja väl kom in så slutade värkare!!! Fick åka in dagen efter för då gick mitt vatten på morronen! Kan hoppas att d går lika smidigt för dig! Har andra historier me, fast känns inte riktigt som dom passar nu när du är i skedet o vill få d överstökat hehe!! ;) Lycka till!

2010-02-16 @ 14:18:18
Postat av: Kusin Sara

Vi får hoppas att den lilla kommer ikväll/inatt/imon så d inte stannar av. E ju inte kul när d väl har börjat en gång. Säger LYCKA TILL å håller tummarna! Kram på er! Å ja just d, vi e ju några av dom som oxå följt din blogg. Hehe. ;)

2010-02-16 @ 16:46:23
Postat av: Johanna , CARANA:)

Hej gumman! Hoppas att lillflickan behagar komma ut snart! så himla spännande resa:)



lycka till nu

massa kram

från mig och patrik

2010-02-16 @ 19:05:36
URL: http://www.xlusiv.se
Postat av: maja

JAG väntar på samtal komkomkom nu lilla Freja!!! Skit, hade hoppats du skulle få en sådan räckmacka som jag hade!!



Tänker på dig MASSA MASSA !!



Lycka till lycka till!! Hon är NÄRA nu!

2010-02-16 @ 19:57:38
URL: http://majjases.blogspot.com
Postat av: Anneli

Är du gravid eller?

höhö, jag vara bra tvungen en sista gång.. :D



shit, jag sitter o är helt spänd på att frida ska höra av sig.. :D hähä.



LYCKA TILL!

2010-02-16 @ 20:43:32
URL: http://annefli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0