Mamma/mormor!


Utdrag ut mammas anteckningar på facebook om mig :)



///Nu väntar jag mest på att min dotters pojkvän skall ringa mig och säga att dom åkt till BB, snart är det ju beräknat förlossningsdatum för dom, 17/2 är sagt. Hon är tjock och redo nu. Och även jag är redo att för första gången få hålla i ett barnbarn, nu först tycker jag det skall bli jätteroligt, jag som bara för några år sen tyckte att -skall babylängtan aldrig försvinna, men efter att jag steriliserat mig, så försvann den för gott, och tur va väl det, för 6 barn är ju bra mycket mer än vad dom flesta har...//



//....Tänker nu på dotter nr 1 som går där och inte riktigt vet vad hon skall vänta på vad det gäller värkar, för har man inga barn fått innan, så vet man ju inte vad som väntar, man kan ha läst och vara upplyst, men, när det väl sätter igång, är man ändå chockad, men hon verkar vara väldigt förberedd iallafall. Undrar om Matthias hennes pojkvän är lika förberedd? Tänk om han svimmar eller nåt? Nädå, bara han håller sig vid Johannas huvud och låter bli att kika mellan benen skall det nog gå bra, Och jag tror inte han är typen som skall filma de hela, hahaha, för att sedan visa för vännerna en fredagskväll, haha finns ju såna pappor också tyvärr.


och jag kan ju säga att Mattias INTE är en sån som kommer filma hela händelseförloppet och visa killkompisarna en fredagkväll. Han får stå stadigt vid mitt huvud! Och jag tror hella inte att han svimmar. :P
Sen undrar jag när mamma ska lära sig att stava Mattias namn rätt? MATTIAS UTAN H! ;)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

D e dock jävligt häftigt att ha en film sen att se på själv. hur man va under förlossningen, o att få gå igenom den igen fast när man inte lider =) Har en tjejkompis, vars kille filmade hela förlossningen, snyggt gjort, inga groteska bilder precis... så otroligt vackert!!! Ångrar att ja själv inte hade tanken att göra d, blev bara massa pinsamma bilder som man får berätta om o kolla på =)

2010-02-11 @ 21:18:03
Postat av: Mamma

Jag tänkte skriva Mattias, men det såg fel ut,, jaja men nu hädanefter kommer jag ALDRIG att stava mattias fel//

2010-02-13 @ 15:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0