HEMMA :)


Nu har vi kommit hem även om det var efter många om och men. Eftersom Mattias knappt kunde ta sig till BB idag med bilen. Han bara fastnade i snön så det fick bli en jätteförsenad buss och sedan taxi hem med lillfisen i snöovädret.

Vi lever i totalt lyckorus just nu. Och NEJ jag säger inte bara det. Hon är helt underbar och jag blev bara ännu mer kär i henne när vi kom hem. Allt känns lite mer normalt när man inte har en rumskamrat på BB med skrikande bebis och som ringer på klockan varje gång hon ska amma. Annars gillade jag BB :) Lyx på nåt sätt. Sverige har det sjukt bra med sånt. Vilka länder får hjälp med amning och sånt tills du är nöjd?


Jäjä, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Får väl se om jag kan få ur mig någon slags förlossningsberättelse. Kan bli svårt eftersom det va så lång tid och så sjukt mycket som hände. Har ingen uppfattning alls om tid o rum från det att vi kom in andra gången. Efter förlossningen är jag helt klar o minns allt.

Kan bara säga att jag är sjukt jävla stolt över mig själv som pallade 30 timmar i värkar och 24 timmar av dom utan bedövning.jo lustgas..vilken uppfinning, är öm på näsan efter att ha tryckt så hårt. 

 Narkosläkaren som skulle lägga epiduralen tog sån JÄVLA TID på sig innan han kom.
Jag hade REJÄLA krystvärkar i sex timmar som jag var tvungen att hålla emot eftersom jag bara va öppen 6 cm. Öppningskkedet gick JÄTTElångsamt kändes det som. När jag fick hör GRATTIS 9 cm kom tårarna  och ÄNTLIGEN får jag kämpa med värken ist. för emot. OCH..INGA BRISTNINGAR nånstans. Behövde inte ett enda stygn. BRA DÄR JOHANNA! Kan faktiskt inte säga att det kändes som jag fött barn dagen efter. 

Nog snackat om det, det kommer nog en story inom kort. Mattias var världens bästa och var med mig hela tiden och jag beundrar honom verkligen för det jobb han gjorde. Hade inte gått utan honom.

Hon äter som en häst och jag har världens snyggaste och största bröst. :) Dom värker dock som IN I H*LV*TT*!!! men det är bara att stå ut lite till o gö det bästa av situationen, massera ut lite och mata mycket.

Jag har gått ner 11 kg..jippiiie och har ingen gravidaptit längre.
 Jag kan ta på mig strumpor och skor själv och gå 100 m utan att bli andfådd.


vet inte riktigt vad jag ska skriva..
Vad vill ni veta?

FRÅGA!!!!!

nu ska jag titta lite på min underbara dotter.

Freja Viola Magnusson/Nygren
(tills vi bestämt vilket efternamn det blir)
2010-02-17 kl. 05.34
3370 g
50 cm

Kommentarer
Postat av: Finni

Åh grattis! Vad jobbigt med så långt värkarbete, men vilken sötis det kom ut :)

2010-02-21 @ 08:31:18
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Lisa- nyfiken och trogen läsare

Oj oj oj, grattis!!



Kommer du fortsätta med bloggen nu när hon väl är ute???! Isf. måste du lägga upp mycket kort på den lilla :0)



Var var din förlossning någonstans? När min syster fick barn vet jag att pappan inte fick sova över.



Jätte spännande blogg!!

2010-02-21 @ 10:01:25
Postat av: maja

MAGNUSSON tills ni gift er;)

2010-02-21 @ 10:14:23
URL: http://majjases.blogspot.com
Postat av: linn göse

måste bara säga att du är en riktig fighter johanna. Grattis tilld en fina flickan =)

2010-02-21 @ 13:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0