Första natten.


första natten hemma gick jättebra. Helt perfekt. Ska det vara såhär på nätterna kan jag lätt överleva detta. Hon ammades vid ett, två tiden kanske. Sen la vi oss för natten. Vaknade vid halv sex med väääääärsta "bajs situation" Typ indränkt. (tooo much information, hahaha) sen åt hon o somnade sen vaknade hon vid halv tio med bajs situation igen. Nu är vi uppe och har ätit o städat o grejjat massor. Man tar ju verkligen vara på dagen med en liten bebis :)

Börjar redan efter ett dygn hemma seriöst fundera på om man kan få in en tvättmaskin i vårt badrum.

Kom lite frågor från gårdagens inlägg och det var nån som undrade om jag skulle fortsätta blogga.
Får nog för det första skapa en ny blogg isf. Hehe, kan ju inte heta gravidoglad längre. Men ska väl blogga mest för att det är kul nu. Kommer nog inte prioritera bloggen alls på samma sätt men kan ju va kul att uppdatera då och då. Så i viss mån kommer jag självklart blogga. Men får se hur mycket om hinns med och hur mycket jag orkar.

Fråga om vart jag födde kom också upp och jag födde på Mölndal och på BB där får inte pappan ligga kvar. Pappan får ligga kvar i mån av plats men just nu var det knökat på alla bb avdelningar. Dom sa att hade vi kommit till förlossningen en halvtimma senare hade dom skickat oss till vabnerg eller Borås för det var fullt.
Är jättenöjd med mölndal. Personalen var helt underbar och har bara positivt att säga om Mölndal. Men tror verkligen att det inte spelar nån roll vart man föder om man inte har specifika önskemål om hur själva förloppet ska gå till, för allt beror på personalen tror jag. Blir nog ett tack kort till "Gerd", barnmorska på Mölndal förlossning som hjälpte Freja till världen. Hon gav oss jättemycket beröm efteråt och kramade oss o grattade. Hon var helt underbar!!


Nu gnyr lillfisen lite så får titta till henne. Njuter av att bara titta på henne. Ska se om jag kan få upp lite bilder.
Måste bara lägga in från kameran och telefonen.

Tjing sålänge!

Kommentarer
Postat av: melanie

Visst är det mysigt? Bara titta på dom så börjar man nästan gråta! Har vi skapat det här? Hör av dig om du vill ut på promiss. Puss o kram.

2010-02-21 @ 21:03:02
URL: http://lillamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0